Ved udgangen af 2020 måtte Dansk Annoncørforening, der siden 1947 har varetaget danske annoncørers interesser i forhold til lovgivere og samarbejdspartnere, dreje nøglen om. Nedlukningen i forbindelse med COVID-19 pandemien havde overbebyrdet en allerede anstrengt økonomi.
For en gruppe af CMO’er fra nogle af Danmarks største virksomheder, var det en lejlighed til at genopfinde, hvad en samlende forening for markedsførende virksomheder skal gøre for sine medlemmer. Med støtte og opbakning fra bl.a. Dansk Erhverv gik en arbejdsgruppe herefter i gang med at definere formål, fokus og forretning for en ny forening: Danske Annoncører og Markedsførere, DAOM.
Foreningen blev dannet på en stiftende generalforsamling 3. december 2020 og med virkning fra 1. januar 2021. Den er derfor stadig i sin vorden. Vil du være med til at skabe rammerne for fremtidens danske forening for markedsførende virksomheder, er det derfor nu, du skal engagere dig. Kontakt Holger Wilcks fra DAOM på telefon 2621 0045 eller pr. mail til holger@daom.dk for at høre, hvordan du kan deltage.