Google får bøde på 1,6 mia. kr. for at favorisere bud afgivet af egen annonceteknologi

De franske konkurrencemyndighed har slået fast, at Google har givet sig selv en uretfærdig fordel i onlineauktioner om annonceplaceringer, når de har leveret teknologi til både købs- og salgssiden. Det har presset konkurrenterne og ført til en lavere indtjening for onlinemedierne. Google har fået en bøde på 1,6 mia. kr. Vi ser på konsekvenserne for Danmark.

Fortsæt med at læse Google får bøde på 1,6 mia. kr. for at favorisere bud afgivet af egen annonceteknologi

Globale annoncører lancerer miljøløfte

  • Post category:DAOM-nyt

En række globale annoncører er gået sammen om Planet Pledge, der sætter markedsførere i en position, hvor de kan hjælpe med at lede deres brands reaktion på klimaændringerne og hjælpe forbrugerne med at handle mere bæredygtigt.

Fortsæt med at læse Globale annoncører lancerer miljøløfte

Det Europæiske Databeskyttelsesråd langer ud efter slækkede ePrivacy-regler

Nej til lempeligere ePrivacy-regler Det Europæiske Databeskyttelsesråd (EDPD), der samler datatilsyn fra alle EU-medlemsstater, har kritiseret Det Europæiske Råds holdning til den kommende ePrivacy-forordning. Som vi skrev 17. februar, har…

Fortsæt med at læse Det Europæiske Databeskyttelsesråd langer ud efter slækkede ePrivacy-regler