Vores fokus i 2021 er vækst for mennesker og organisationer

DAOM er en nystartet forening. Ved udgangen af 2021 skal vi have bevist, at vi kan være en stærk og levedygtig interesseorganisation, der kan skabe vækst for os selv og vores medlemmer.

Vi fokuserer derfor på de tre områder, hvor vi kan tilbyde noget helt unikt:

Netværk

Vores netværk fokuserer som de eneste på marketing. Nogle er ad hoc og optaget af at finde fælles løsninger på fælles udfordringer. Andre er faste og samler markedsførere på tværs af geografi og markeder. Alle er de først og fremmest digitale, så værdien står mål med tidsforbruget.

Viden

Som eneste vidensportal med fokus på markedsføring, vil vi give vores medlemmer adgang til analyser, benchmarks, guides, whitepapers og standardkontrakter, de ikke finder samlet andre steder. Alt er kurateret af fagfolk, så der er garanti for kvaliteten.

Uddannelse

For CMO’en vil vi tilbyde ganske få uddannelser på særligt vigtige områder, hvor vi vil være bedre end alle andre. Både fordi vi tænker uddannelsen digitalt fra begyndelsen af, men også fordi vi stiller skrappe krav og planlægger et forløb, der ikke ender, når uddannelsen gør.

Den politiske interessevaretagelse

Sikring af rimelige vilkår for erhvervslivets markedsføring er en hovedopgave for DAOM. I 2021 vil vi især fokusere på tre områder:

Markedsføringsforbud

Der skal sættes en stopper for politiske indgreb i retten til frit at markedsføre lovlige produkter og lovgivning, der er i strid med EU-principper om den kommercielle ytringsfrihed skal rulles tilbage.

Grøn markedsføring

Et politisk indgreb i grøn markedsføring er nærliggende. Vi vil undgå det ved at samle erhvervslivet og aftale fælles standarder og selvregulering af den grønne markedsføring her i landet.

Ansvarlige medier

Sammen med vores kolleger i Norge, Sverige og Finland lancerer vi et initiativ, der skal stille krav til især de digitale medier, som vi som annoncører er med til at finansiere.