Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

Lancering af GARM Nordic

september 21 @ 14:30 - 16:30

Gratis
GARM Nordic

På vej mod trygge og ansvarlige medier

Vil du være med i opstarten af den globale brand safety-platform GARM i vores nordiske lande? GARM (Global Alliance for Responsible Media) er et annoncørinitiativ, som drives af World Federation of Advertisers (WFA) for at påvirke og bedre løse udfordringen med skadeligt indhold på digitale medieplatforme.

Baggrund

GARM blev lanceret i Cannes i sommeren 2019 og har siden arbejdet for målrettet for de ændringer, der er nødvendige for, at virksomheder kan føle sig mere trygge, når de investerer i annoncering på sociale medier.

I november 2019 blev GARM et flagskibsprojekt for World Economic Forum og deres Platform for Shaping the Future of Media, Entertainment and Culture, hvilket viser, hvor vigtigt dette initiativ er, og hvor meget det bidrager til en positiv samfunds- og medieudvikling.

Mange stærke – og også danske – brands er med i det globale initiativ blandt andet: Adidas, Arla, Danone, IKEA, LEGO, McDonald’s, Nike, P&G, Coca-Cola, Walt Disney, Unilever, Volkswagen og Ørsted.

De vigtigst globale techplatforme deltager ligeledes aktivt i GARM og i udviklingen af initiativet. Facebook, Google/YouTube, TikTok, Snapchat og Twitter bidrager til at drive forandring og forbedring.

Nu lancerer vi GARM i Norden

De tre annoncørforeninger i Finland, Sverige og Danmark er gået sammen om at lancere og implementere GARM i norden. Derfor afholder vi opstartsmøde den 21. september. Her vil WFA give en introduktion til GARM og initiativerne og resultaterne hidtil.

Vi vil også blive opdateret om EU’s Digital Services Act, der på mange områder har overlap til, hvad vi ønsker at opnå med GARM.

Afslutningsvis vil de deltagende techplatforme præsentere, hvordan de mener, at GARM Nordic bedst implementeres lokalt.

Agenda

  • GARM – the start of a new brand safety framework on a global level.
  • EU – what is going on from a regulatory perspective and especially DSA?
  • Google, TikTok and Facebook – how do they view GARM Nordic?
  • Round table discussion:
    • What should our priorities be?
    • How do we want to work with GARM Nordic?

Mødet afholdes af Sveriges Annonsörer og foregår på engelsk. Det bliver afviklet på Zoom.

Hvor og hvornår?

Tirsdag den 21. september klokken 14.30-16.30. Mødet foregår online.

Tilmelding

Du tilmelder dig på linket her.

Har du spørgsmål inden, er du velkommen til at kontakte Holger Wilcks på telefon +45 2265 0947 eller pr. mail til holger@daom.dk

 

 

Detaljer

Dato:
september 21
Tidspunkt:
14:30 - 16:30
Pris:
Gratis
Begivenhed Kategori:
Begivenhed Tags:
, , , , , , , , ,
View Begivenhed Website

Arrangør

Sveriges Annonsörer
View Arrangør Website

Sted

Online