Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

  • Denne begivenhed er allerede afholdt.

Konference: Data – e-handlernes guld

april 28 @ 09:00 - 14:35

Gratis
Data konference

Data – e-handlernes guld

Medlemmer af Danske Annoncører og Markedsførere kan i år deltage uden beregning i Dansk Erhvervs store datakonference: Data – e-handlernes guld. Læs mere om tilmelding og rabatkode nederst på siden.

Om konferencen

Barren er sat højt, fordi vi ved du gør det. Du har allerede trådt dine data-barnesko og har brug for at få lagt på din eksisterende viden. Vi går i dybden og skal nørde i selskab med de bedste eksperter og cases fra de bedste virksomheder – det hele med fokus på den værdi, data kan skabe.

Vi kommer omkring teknologierne, håndteringen, processerne og forretningsmuligheder, og du vil få rig mulighed for at vælge præcis de oplæg, der er relevante for din forretning.

Hvorfor er konferencen relevant for mig?

  • Fordi du kan få svaret på, hvordan I finder guldet i jeres data
  • Fordi du vil nørde i selskab med eksperter og cases fra nogle af landets bedste virksomheder
  • Fordi du i selskab med andre fra branchen vil komme helt ind i maskinrummet

Konferencen henvender sig til alle der arbejder seriøst med data og værdien af data, heriblandt:

  • CEO, CMO, CTO
  • E-commerce manager
  • Data-manager
  • Data-analyst

Dagens program

Se dagens program nedenfor. Talerrækken er nu på plads, og vi glæder os meget til at byde dig velkommen på konferencen og tilbyde en perlerække af erfarne og inspirerende talere. Så book din billet i dag og planlæg allerede nu, hvilke af de i alt 17 oplæg, du ønsker at høre. 3 af oplæggene vil være tool sessions og bliver afholdt som netværksmøder, hvor du har rig mulighed for at stille spørgsmål og byde ind. Bemærk af enkelte oplæg vil foregå samtidig.

Som tilmeldt til konferencen vil du modtage en mail med link til platformen, hvor du kan planlægge dit eget program – og meget mere.

Program

09:00 – 09:05 Velkomst
Carsten Rose Lundberg, chefkonsulent, Dansk Erhverv byder velkommen.

09:05 – 09:35 Data overalt
Med data her, der og alle vegne, kræver det et 360 graders blik på forretningen, for at komme i mål. Christian Agger, Country Head of Digital, Experience and Analytics i Telia, deler ærligt ud af de erfaringer, han har gjort sig for at lykkes på de data-rejser, han har været med på.

09:35 – 10:15 Personalization topmøde
Danmark er helt fremme forrest i bussen, når det gælder personalization fx recommendation engines. Hør Hans-Kristian Bjerregaard, CEO for Clerk.io, Brian Holmgård Kristensen, CEO for Relewise i paneldebat med Peter Laub, Digital Transformation Evangelist for Adobe, om hvor vi er nu og ikke mindst om en fremtid med hyper personalization.
Christian Agger fra Telia, faciliterer debatten og sørger for, at vi kommer både ned i maskinrummet og op på direktionsgangen.

10:15 – 10:30 Kaffepause

10:30 – 11:00 Vin, delikatesser og kundedata – Løgismoses implementering af segmenteringsmodellen RFM
Løgismose er et af de stærkeste brands i dansk dagligvarehandel. Samtidigt driver Løgismose et onlineunivers/webshop med fokus på vin og gastronomi, der de seneste 3 år er vokset med 300%. Mediedirektør og partner hos Ambition og Løgismoses E-commerce Manager Anders Kokholm Christiansen giver et indblik i de udfordringer og løsninger, der ligger bag.

10:30 – 11:00 UX Analytics: Den gyldne mulighed for bedre, at forstå dine online kunder
Hvordan kan man som onlinevirksomhed opnå større indsigt i besøgendes adfærd via UX Analytics, til gavn for en bedre kundeoplevelse og højere konvertering? Rasmus Thomsen, Account Executive hos Contentsquare viser, hvordan firmaer som Pandora, Ideal of Sweden og Royal Design arbejder målrettet med UX Analytics.

10:30 – 11:10 TOOL SESSION: Sandheden om Schrems II – erhvervslivets nye Cuba-krise (netværksmøde)
Schrems II-dommen har efterladt det meste af europæisk erhvervsliv i vildrede. For nu må man som virksomhed kun overføre personoplysninger til tredjelande uden for EU, hvis man kan dokumentere, at det modtagende land har et databeskyttelsesniveau svarende til det, GDPR sikrer os her i EU?

Netværksmødet giver dig en letforståelig og pædagogisk gennemgang af Schrems II-dommen, samt inspiration til, hvordan du nemt og effektivt kan udarbejde de lovpligtige Transfer Impact Assessments. Martin Folke Vasehus, it-advokat og stifter af ComplyCloud fører os sikkert i mål.

11:00 – 11:30 How to Drive Revenue in an Increasingly Online World
Since the start of the global pandemic, most customer interactions have moved remote or turned digital – and these changes are expected to stick. Chris Stein, Lead Consultant, Strategy & Value at Optimizely (former Episerver) will cover the do’s and don’ts of a successful experimentation program, and why it is the fastest way to learn and deliver what your customers want.

11:00 – 11:30 Privacy og personalisering kan godt gå hånd i hånd
Den datadrevne marketing står overfor et paradigmeskift. Disciplinens relevans er fortsat enorm, men metoden er udfordret. Der skal nye initiativer til for at fremtidssikre digital marketing, og der er store konkurrencemæssige fordele for dem, der tager de nødvendige skridt.

Rune Seebach, Agency Partner hos Facebook og René Tingskov, Head of Digital hos dentsu giver et indblik i, hvordan Conversion API (Server-Side Tracking) kan sikre målretning og kampagneresultater trods nye, tekniske benspænd.

11:15 – 11:55 TOOL SESSION: Hands-on live demo af Struct PIM og QA (netværksmøde)
Martin Saaby, Business Developer hos Ecrea, trækker Struct PIM helt ned på jorden og giver dig en hands-on demonstration af dagligdagen i en PIM, med rig mulighed for at stille spørgsmål. Hvad koster en PIM? Hvordan kommer du i gang? Og meget mere.

11:30 – 12:00 Ingen cookies, ingen data og ingen penge
8 ud af 10 e-handlere taber kritisk data uden at opdage det, viser undersøgelser fra IIH Nordic. Mange online shops har nemlig ikke justeret deres tracking setup omkring deres cookie pop-ups og derfor bliver deres datagrundlag radikalt ændret idet, at deres brugere siger ”nej tak” til marketing og analytics kategorierne.

11:30 – 12:00 Fra produktcentrisk til kundeorienteret berigelse i PIM
PIM er i dag en veletableret platform i mange virksomheder. I har styr på onboarding, berigelse og publicering af data, og I har organisationen og processerne på plads til at arbejde effektivt med data. Gennem kundecases demonstrerer Jesper Gjedde, PIM forretningsdriver og konsulent hos Vertica, hvordan PIM kan gå fra en produktcentrisk til kundeorienteret tilgang og dermed drive højere performance.

12:00 – 12:30 Frokostpause

12:30 – 13:00 AI og Speech Analytics – sådan knækker du koden til den gode kundeoplevelse
Jacob Emil Opstrup, Chief Revenue Officer hos Capturi viser, hvordan Speech Analytics-teknologien fungerer, og hvordan man bruger den til at identificere værdifulde indsigter. Fra Jysk Fynske Medier giver Salgs- og Kundeservicechef BtC, Jeppe Uhre Havgaard Bjerrum et indblik i, hvordan de har brugt Speech Analytics til at dykke dybere ned i deres kundehenvendelser for at forbedre kundeoplevelsen.

12:30 – 13:00 En datahistorie: Rejsen mod utopien om 360-graders kundebilledet
Oplægget er på engelsk. Chris Zimmerman Head of eCommerce & Data hos Kruso og en kollega deler deres erfaringer med at gå fra ét system uden nogen tracking og med multiple datasiloer til en holistisk datatrategi rullet ud på tværs af en dansk MedTech organisation.

12:30 – 13:10 TOOL SESSION: Google Analytics 4 – meget mere end bare en opdatering (netværksmøde)
Google har i november lanceret en ny og helt anderledes version af Google Analytics, som radikalt afviger fra hvad vi har været vant til. En version der med en masse nye funktionaliteter bliver den nye standard for analytics fremadrettet. En standard, der rækker langt ud over rapportering og dashboards. Bliv opdateret om hvordan du kommer i gang … og hvorfor du skal i gang allerede nu. Seniorpartner hos IIH Nordic, Steen Rasmussen hjælper dig på vej.

13:00 – 13:30 Hvorfor flytte produktdata fra ERP til PIM? Muligheder og udfordringer
Strukturerede produktdata er i stigende grad en forudsætning, for at kunne levere en konkurrencedygtig kundeoplevelse. Her får du et afbalanceret indblik i de udfordringer og muligheder som en PIM-løsning kan give. Oplægget bliver afholdt af Casper Stendal, direktør og partner hos ecreo.

13:00 – 13:30 Personalisering i en “cookie-fri” verden
Hvordan bliver den personlige kundeoplevelse, når Google giver tredjeparts-cookies dødsstødet i 2022? Kenneth Boll, CEO i Raptor Services vil med eksempler fra SPORT 24 og Skoringen give sit bud, når han kobler den nye data-virkelighed med behovet for personalisering og omnichannel i fremtidens brugeroplevelse.

13:30 – 14:00 Sådan finder du uforløst omsætningspotentiale for millioner i dine egne søgeordsdata
Lars Skjoldby, CEO & Partner hos Skjoldby & Co. viser i dette oplæg, hvordan Skjoldby og Co., ved hjælp af Google Sheets og SQL, finder seks- og syvcifrede omsætningspotentialer for deres kunder, som kan udnyttes gennem SEO.

Du får et indblik i, hvordan du automatisk opdaterer dine data, så du altid har et opdateret potentialeoverblik, og hvordan du kan bruge Python til at berige dine data til at prioritere det efterfølgende SEO-arbejde.

14:00 – 14:30 Danmark på data-verdenskortet – nu og i fremtiden
Med udgangspunkt i Danmarks høje faglige niveau, tager Natasha Friis Saxberg, adm. direktør for IT-Branchen, temperaturen på den danske innovationsevne og fortæller hvordan IT-Branchen sammen med sine medlemmer arbejder for at sikre vores høje faglighed, og dermed konkurrenceevne, i fremtiden.

14:30 – 14:35 Tak for i dag
Carsten Rose Lundberg, chefkonsulent hos Dansk Erhverv, runder af og takker for dagen.

Tilmelding

Medlemmer af Danske Annoncører og Markedsførere deltager uden beregning. Du skal bruge en rabatkode, som du får ved at sende titel, navn og mailadresse på samtlige deltagere til Holger Wilcks, CEO hos DAOM på mail til holger@daom.dk

Tilmeldingsfrist 27. april 2021

Afmeldingsfrist 28. april 2021. Dansk Erhverv forbeholder sig retten til at opkræve 500 kr. eksl. moms ved ved udebliven uden afmelding.

Detaljer

Dato:
april 28
Tidspunkt:
09:00 - 14:35
Pris:
Gratis
Begivenhed Kategori:
Begivenhed Tags:
, ,
https://www.danskerhverv.dk/kurser-og-events/data--e-handlernes-guld/

Arrangør

Dansk Erhverv
Telefon:
33 741 60 00
E-mail:
info@danskerhverv.dk
View Arrangør Website

Sted

Online